Bezdrátové připojení

Proč kolísá rychlost mého bezdrátového připojení?
Příčin může být více. Jednak se jedná o připojení se sdílenou rychlostí s agregací 1:10. Nabízená rychlost je maximální dosažitelná ve směru k zákazníkovi/od zákazníka. Minimální zaručená rychlost připojení je jedna desetina nabízené rychlosti. Kolísání rychlosti může souviset také se zhoršením přenosových parametrů bezdrátového spojení. Bezdrátový přenos dat u standardu WiFi je realizován ve volném frekvenčním pásmu 2,4 GHz nebo 5 GHz, kde nelze zajistit ochranu proti rušení. Čím více konkurenčních bezdrátových zařízení je v daném místě v provozu na stejné frekvenci, tím k větším interferencím a nestabilitě jednotlivých spojení dochází. Kvalita bezdrátového připojení je degradována také špatnými povětrnostními podmínkami, zejména hustým deštěm. Našim zákazníkům proto doporučujeme volit z naší nabídky internetového připojení pokud možno pevné připojení k internetu, např. Internet Sprint nebo xDSL. Pevné připojení je čím dál tím dostupnější a ve srovnání s bezdrátovým připojením jsou jeho výhody stále zřetelnější - násobně vyšší rychlost i stabilita.

Co dělat, když dojde k výraznému zhoršení kvality připojení?
Příčin může být mnoho. Nejčastěji jsou tyto problémy způsobeny různými druhy rušení (klimatizace), překážkami mezi zařízením na straně klienta a centrálním přístupovým bodem, případně poškozením přijímacího zařízení.

Než budete kontaktovat naši technickou podporu, zkuste zjistit následující informace:

  • Jak dlouho se problém vyskytuje?
  • Nejsou-li problémy trvalého charakteru, zjistěte, kdy dochází ke změnám.
  • Prováděl někdo manipulaci s anténou a kabely?
  • Bylo v těsné blízkosti spuštěno zařízení, které může způsobit rušení? Pokud ano, zkuste jej vypnout.
  • Je mezi vaším zařízením a centrálou nová překážka (strom, lešení, stavba ...)?

Tyto informace nám mohou pomoci rychleji vyřešit případné problémy.

V jakém pásmu pracuje standardně dodávaná sada pro bezdrátové připojení mojeWiFi?
Zákazníkům vypůjčujeme nejnovější WiFi sady pracující obvykle v pásmu 5 GHz, které je ve většině lokalit zatíženo menším počtem interferencí. Výhodou pásma 5,4 GHz je větší dosah díky vyššímu povolenému maximálnímu vyzařovacímu výkonu a vyšší dosažitelná přenosová rychlost.

Změnil jsem hardware na svém bezdrátovém připojení k internetu mojeWiFi a připojení mi přestalo fungovat. Proč?
Pravděpodobně neproběhla MAC autentizace na rádiové centrále. Prosím kontaktujte naši technickou podporu a sdělte jí MAC adresu rádiového rozhraní vašeho WiFi zařízení. Bez předchozí dohody s námi tyto změny sami neprovádějte, určitě ne v případě, že máte od nás vypůjčenou sadu pro bezdrátové připojení mojeWiFi.

Jak připojit Windows XP do bezdrátové sítě?
Odpověď najdete v sekci Bezdrátové připojení.

Jakým způsobem je služba mojeWiFi zpoplatňována?
Poplatek za internetové připojení mojeWiFi je účtován formou tříměsíčního, půlročního nebo ročního předplatného. Podmínkou poskytnutí služby je uzavření smlouvy obvykle na 12 nebo 24 měsíců. Zákazníkům zasíláme zdarma daňový doklad emailem. Zaslání daňového dokladu poštou je zpoplatněno dle platného ceníku.

Mohu se připojit pouze k jednomu přístupovému bodu nebo mohu přístupové body střídat?
Pomocí služby mojeWiFi se můžete připojit k internetu pouze prostřednictvím jednoho přístupového bodu sítě Avonet.

Mohu v síti mojeWiFi používat internetovou telefonii (VoIP)?
Internetovou telefonii používat lze, ale vzhledem k charakteru služby nelze garantovat její kvalitu.