Elektronická pošta (email)

Kde je možné si nastavit změnu hesla u mého poštovního účtu?
Změnu hesla najdete v uživatelské sekci. Změna hesla se projeví přibližně do hodiny.

Jak zprovoznit příjem a odesílání pošty pod Windows?
Nastavení poštovního klienta najdete v sekci Poštovní klient.

Jaké jsou adresy poštovních serverů AVONETu?

  • POP3 - ms.avonet.cz
  • IMAP - ms.avonet.cz
  • SMTP s ověřením pomocí poštovního účtu u AVONETu - ms.avonet.cz

Doporučené nastavení

IMAP

  • ms.avonet.cz
  • port (993)
  • Zabezpečené spojení (SSL/TLS)
  • Způsob autentizace (heslo, zabezpečený přenos)
SMTP
  • ms.avonet.cz
  • port (465)
  • Zabezpečené spojení (SSL/TLS)
  • Způsob autentizace (heslo, zabezpečený přenos)

Nelze odeslat e-mail, obdržím hlášení "Relaying Denied"
Při odesílání pošty je třeba použít SMTP server toho poskytovatele, ke kterému se připojujete. Zkontrolujte nastavení SMTP serveru. Pokud používáte email od AVONETu je jeho správná adresa ms.avonet.cz. Nastavení provedete ve vašem poštovním klientovi. Například v programu Outlook Express, Mozilla Thunderbird atp.

Pokud máte poštovní účet na serveru ms.avonet.cz, můžete odesílat e-maily přes náš poštovní server i přes připojení od jiných poskytovatelů. Stačí zadat SMTP server ms.avonet.cz, zapnout "Server požaduje ověření" a jako název účtu a heslo zadat údaje k poštovnímu účtu.

Při stahování pošty přes POP3 došlo k přerušení spojení a opakovaný pokus o stažení je neúspěšný.
Při nekorektním přerušení POP3 spojení může dojít k tzv. uzamčení schránky. Systém sám schránku po určité době odemkne (max. za 15 minut). Nechcete-li čekat, zavolejte na linku technické podpory.

Jakými způsoby se dostanu ke své poště?

  • Výběr schránky přes POP3

První možností je vybírat poštovní schránku přes poštovního klienta typu Microsoft Outlook. Popis nastavení poštovního klienta Microsoft Outlook Express naleznete v sekci Poštovní klient.

  • Výběr schránky přes IMAP

Nastavení je obdobné jako u POP3. Zprávy zůstávají ve schránce na serveru.

Přes AVONET Webmail
Na adrese https://posta.avonet.cz se můžete pomocí svého jména a hesla přihlásit do webového rozhraní. Návod k použití najdete v sekci AVONET Webmail.

V mé poštovní schránce je e-mail, který nelze stáhnout. Jak jej mohu smazat?
Pro smazání mailu lze použít AVONET Webmail, postupujte podle návodu. Jinak lze pro tento účel využít některý z programů pro manipulaci s POP3 nebo IMAP účty, např. SimpleCheck.

Jak velký e-mail můžu odeslat?
Standardně je nastavena velikost e-mailu na 30MB, což znamená, že maximální velikost příloh je přibližně 20 MB.

Co se stane, když se moje schránka zaplní?
Pokud se vám stane, že vaše schránka dosáhne svého limitu a nezbude v ní místo pro další e-mail, budou další e-maily vráceny odesílateli jako nedoručitelné. Jakmile místo ve schránce uvolníte, zprávy do ní opět začnou chodit. Zaplnění vaší schránky a její limit zjistíte v rozhraní AVONET Webmail a o přiblížení se limitu je zasílán e-mail.

Mohu si nechat zasílat informace o došlé poště na mobil?
Ano, nastavení najdete v návodu k rozhraní Webmail .

Jak mám informovat ostatní o tom, že nemohu okamžitě odpovědět na jejich e-mail?
Pomocí automatické odpovědi v nepřítomnosti (vacation), nastavení najdete v návodu k rozhraní AVONET Webmail.

Velikost schránky dosáhla 98 % své kapacity. Dá tato pošta vymazat a schránku uvolnit?
Pokud používáte pro přístup ke zprávám POP3 spojení, máte pravděpodobně ve svém poštovním programu nastaveno ponechávání zpráv na serveru. Možnosti, jak zprávy se serveru příchozí pošty odstranit:

  • Outlook Express: Nástroje/Účty/Pošta/Vlastnosti/Upřesnit zrušit volbu Zachovat na serveru kopii zprávy.
  • Přihlásit se ke schránce přes webové rozhraní na adrese posta.avonet.cz a zprávy ručne promazat

Pokud používáte připojení přes IMAP nebo Webmail, zůstávají zprávy ve schránce na serveru a je třeba je promazat (i z koše).

Jak funguje antispam filtr?
Popis funkce najdete v sekci Zabezpečení elektronické pošty.

Jaké jsou možnosti nastavení antispam filtru?
Popis možností nastavení najdete v sekci Zabezpečení elektronické pošty.

Prochází mi spam od uživatele, který je uveden na blacklistu.
Antispamová kontrola se standardně provádí pouze u zásilek, jejichž velikost je menší, než cca 256kB, zkontrolujte prosím, není-li zpráva větší. V případě přetrvávajících potíží nás prosím kontaktujte.

Chceme odesílat větší množství e-mailů (např. nabídek)
Pro tyto účely nejsou určeny naše poštovní servery. Můžete odesílat přes vlastní SMTP server. Pozor abyste nerozesílali nevyžádanou poštu (Spam), což je proti Všeobecným podmínkám služeb. Více informací získáte v dotazech na Spam.

 

Co můžeme zlepšit?

  

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete i odmítnout.