Internet pro Park Tower Zlín
Lorencova 3791, 760 01 Zlín


Zobrazit nabídku 575 575 777

575 575 777

Opravdu rychlý internet
Pokrytí internetem 99 % ČR

Ověřte si, jaké služby doma můžete mít



Orientační nabídka služeb na adrese


Poslat na email Změnit adresu


Čekejte prosím, ověřuji dostupnost pevného internetu

Internet Sprint

Internet Sprint

Kabelový internet

Bezdrátový internet

Pevný internet Optical

Pevný internet DSL

Pevný internet LTE

Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Podrobné vysvětlení garancí rychlostí najdete v dokumentu Pravidla při poskytování služeb přístupu k internetu v sekci Ceníky a smlouvy.

Poradíme vám   Dnes: 8.00—15.00 hod.

 +420 575 575 777      osobni@avonet.cz

Máme se vám ozvat?

Přejděte k Avonetu

Nejčastější dotazy k optickému internetu Sprint

Co je to optický internet a jaké má výhody?

Optické připojení využívá přenosu dat prostřednictvím světla vedeného optickým vláknem. Z optických kabelů (složených z optických vláken) jsou tvořeny všechny páteřní spoje i podmořské propoje kontinentů v rámci internetu.

Pro zákazníky je však nejdůležitější tzv. poslední míle, to je způsob, jakým je internet doveden od poskytovatele k zákazníkovi. O optickém internetu tedy mluvíme v případě, kdy i tato poslední míle využívá optická vlákna. Platí, že se jedná o nejspolehlivější a nejrychlejší způsob připojení k internetu.

Hlavní výhody optického internetu

Pro koncové zákazníky se jedná o prakticky nejrychlejší, nejstabilnější a paradoxně často také nejlevnější způsob internetového připojení na českém trhu. Poměr cena/výkon je tak u optického připojení bezkonkurenční.

Na optické vlákno nepůsobí elektromagnetické rušení, nekoroduje a ani není na rozdíl od metalického vedení elektricky vodivé. Díky tomu, že se pro přenos dat využívá světlo, je rychlost přenosu dat přes optické vláko v obou směrech (k zákazníkovi/od zákazníka) téměř neomezená, což je obrovská výhoda do budoucna. S čím dál častějším přesunem mnoha služeb do tzv. cloudů, se rychlost nahrávání stává stejně důležitou, jako rychlost stahování dat.

Maximální dosažitelná rychlost v síti je prakticky omezena jen zařízením, ve kterém je optické vlákno zakončeno. Všechny nové lokality již stavíme na technologiích pro využití rychlosti až 1 Gb/s a postupně zrychlujeme i všechny stávající lokality.

Jaké se liší optické připojení?

Optické připojení rozlišujeme podle technologie pro přípojné vedení. Zjednodušeně jde o to, kde je optický kabel zakončen. U Avonetu se můžete setkat s těmito typy:

GPON (FTTH)

Zkratka znamená Gigabit-capable Passive Optical Network (Gigabitová pasivní optická síť). Gigabitová popisuje maximální dosažitelnou rychlost v řádech až Gigabitů, pasivní pak znamená, že na trase mezi naším centrálním prvkem a optickou zásuvkou ve vašem bytě není žádné elektricky napájené zařízení a díky tomu je připojení nezávislé na dodávce elektřiny mimo Váš byt. Jedná se o to nejlepší existující řešení.

Fiber to the home (optické vlákno až do bytu) je způsob, kterým obvykle připojujeme všechny nové lokality, pokud je to možné. Optické vlákno je zakončeno až v bytě zákazníka optickou zásuvkou, do které se zapojí domácí router. K routeru se pak připojují všechna vaše zařízení (počítač, mobil, herní konzole, televize atd.).

FTTB/FTTB-G

Fiber to the building (vlákno do budovy). Na rozdíl od FTTH je zde optické vlákno ukončeno ve společných prostorách budovy zařízením, které je připojeno do elektrické sítě, odkud jsou do vašeho bytu vedeny běžné metalické síťové kabely. Dle technických možností umístěného zařízení lze využívat rychlost až 100 Mb/s, nebo až 1 Gb/s - tuto variantu označujeme jako FTTB-G.

MW

V našem ceníku naleznete také variantu MW. V tomto případě je optické vlákno dovedeno k mikrovlnnému zařízení, které vysokokapacitním bezdrátovým spojem na krátkou vzdálenost přivádí internet přímo do domu, kde se opět využívají společné metalické rozvody. Tato varianta se využívá při složitějších realizacích jako připojení domů na druhé straně řeky. Ve výjimečných případech mohou být metalické rozvody v domě nahrazeny optickým kabelem a v bytě zákazníka je pak zakončeno optické vlákno optickou zásuvkou stejně jako při FTTH.

Jaký tarif internetu si mám vybrat?

Sprint mini

Je určen pro nenáročné uživatele, kteří nechtějí platit ani o korunu víc než je nutné a nevadí jim si při stahování chvíli počkat, či jednočlennou domácnost, kde jsou současně připojena jen 2-3 zařízení  (počítač, mobil, chytrá televize).

Sprint aktiv

Je ideální volbou pro 95 % našich zákazníků. Rychlost stahování dat z internetu (download) je připravena pro vícečlennou domácnost i více současně připojených zařízení. Díky tomu si můžete vychutnávat videa ve vysokém rozlišení 4K i nerušené sledování televize přes internet. Tarif také nabízí nadstandardně vysokou rychlost nahrávání dat na internet (upload) 250 Mb/s. To vám nyní i do budoucna zajistí plynulý a bezproblémový chod všech moderních online služeb.

Sprint extra

Pokud chcete něco extra, pak je tarif Sprint extra pro vás to pravé. Rychlost stahování dat až 500 Mb/s, kterou tarif nabízí, ocení především uživatelé, kteří často stahují opravdu velké množství dat a nechtějí čekat hodiny, než jim to „běžný“ internet dopřeje.

Sprint ultra

Opravdu náročným zákazníkům můžeme ve vybraných lokalitách nabídnou tarif Sprint ultra s rychlostí až 1 Gb/s. Zkrátka už žádné omezování.

Co se bude dít po odeslání poptávky?

Pokud zákazník rovnou sám odešle poptávku, ozve se mu na vyplněný telefon pracovník zákaznického centra, aby se ujistil, že si zákazník vybral vhodnou službu a má všechny potřebné informace. Pokud je vše OK, zákaznické centrum zpracuje objednávku a předá ji ke zřízení.

Pokud zákazník nejdříve volá, pracovník zákaznického centra s ním vyplní poptávku po telefonu a obratem zpracuje objednávku, kterou následně předává ke zřízení.

Po předání objednávky ke zřízení bude zákazníka kontaktovat náš dispečink ohledně možného termínu instalace. Optický internet běžně zřizujeme do 5 dnů.

Budete u mě muset vrtat?

Ve většině bytových domů na naší optické síti jsou již připraveny zásuvky, které slouží pro připojení k internetu a vrtat tak není nutné. Pokud si zákazník přeje připojení v jiné místnosti, aktivátor na základě požadavku dovede kabel do místa určení. V tomto případě se již může jednat o práce, které v bytě vyžadují určitý zásah a mohou být zpoplatněny. Ve výjimečných případech je potřeba nejprve dotáhnout kabel ze společných prostor do bytu zákazníka a pak může být vrtání nutností.

Potřebuji nějaké zařízení?

V případě, že chcete v domácnosti připojovat svá zařízení bezdrátově pomocí WiFi, pak je potřeba WiFi router. Ten si od nás můžete zakoupit nebo pronajmout. Případně můžete použít i vlastní zařízení. Abychom však dokázali službu poskytnout v nejlepší kvalitě, doporučujeme využít některé z námi nabízených zařízení.

Funguje internet hned po připojení?

Náš technik na místě zapojí vše potřebné včetně zařízení. Následně službu aktivuje, vyzkouší a rovnou zákazníkovi předvede, jak služba funguje. Služba je tedy funkční ihned po připojení.

Můžu si během trvání smlouvy změnit tarif?

V případě, že vám zvolený tarif nevyhovuje, můžete ho změnit. Přechod na vyšší tarif (zvýšení paušálu) je vždy bez dalších poplatků. Při přechodu na nižší tarif (snížení paušálu) je účtován manipulační poplatek dle platného ceníku. Provedení změny je možné nejdříve k 1. dni měsíce následujícího po měsíci, v němž byla žádost o změnu doručena.

Nejčastější dotazy k bezdrátovému internetu mojeWiFi

Co je to bezdrátový internet mojeWiFi?

Internet mojeWiFi využívá bezdrátový standard WiFi pro přenos dat vzduchem. Je dostupný ve více než 130 lokalitách Zlínského kraje. Využívá se zpravidla tam, kde není technicky či ekonomicky možné dotáhnout optické či metalické kabely.

Není WiFi jako WiFi

Pojem WiFi nejspíše znáte z domova nebo z restaurací. V těchto případech se jedná o „domácí" nebo taky „lokální" WiFi síť, kterou zajišťuje WiFi router. Tato vnitřní síť slouží k bezdrátovému připojení různorodých zařízení v domácnosti (mobily, počítače, televize atd.).

V případě mojeWiFi se bavíme o připojení jednotlivých domů do internetu. Na vyvýšeném místě v obci se umístí vysokorychlostní bezdrátový vysílač, ke kterému se pak pomocí přijímací sady od poskytovatele mohou připojit jednotlivé domácnosti. Jakmile je váš dům připojen, nic nebrání tomu připojit si za přijímací sadu zmíněný WiFi router a vytvořit si tak domáci WiFi síť. Vhodné modely vám doporučíme ke každé nově zřízené přípojce.

Rozdíl mezi připojením mojeWiFi a LTE na doma

Oba druhy připojení využívají bezdrátový přenos dat. S mojeWiFi jste připojení přímo k našim vlastním bezdrátovým vysílačům, kdy máme rychlost a kvalitu připojení (s ohledem na místní podmínky) plně pod naší kontrolou.

LTE připojení je zajišťováno prostřednictvím vysílačů mobilních operátorů. LTE vysílače rozmístěné po celé republice musí kapacitně zvládnout i připojení tisíců mobilních telefonů zároveň, proto jsou nabízené rychlosti LTE připojení pro domácnosti značně omezené, přestože technologie LTE umožňuje přenášet data výrazně rychleji.

Jak se liší varianty připojení mojeWiFi?

V bezdrtátové síti AVONET používáme standardy WiFi 802.11b/g/n s nabídkou rychlostí až 20 Mb/s a 802.11ac/802.11ac-ultra s rychlostmi až 80 Mb/s.

Hlavními výhodami novějšího standardu 802.11ac a 802.11ac-ultra je násobně vyšší dostupná rychlost a menší rušení v používaném frekvenčním pásmu. Proto všechny nové lokality budujeme právě v tomto standardu a postupně na něj předěláváme i ty již existující.

Jaký tarif internetu si mám vybrat?

mojeWiFi mini

Je určen pro nenáročné uživatele, kteří nechtějí platit ani o korunu víc než je nutné a nestahují větší objemy dat, či jednočlennou domácnost, kde jsou současně připojena maximálně 2 zařízení (počítač, mobil, chytrá televize).

mojeWiFi aktiv

Je ideální volbou pro většinu našich zákazníků. Rychlost stahování dat z internetu (download) je připravena pro vícečlennou domácnost i více současně připojených zařízení. Díky tomu si můžete vychutnávat videa ve vysokém rozlišení i nerušené sledování televize přes internet.

mojeWiFi extra

Je vhodný pro náročnější uživatele, kteří zkrátka nechtějí při používání internetu na nic čekat a stahují velké objemy dat.

mojeWiFi ultra

Pokud chcete mít to nejlepší a využívat rychlosti stahování opravdu na maximum, zvolte si tarif mojeWiFi ultra a budete spokojeni.

S výběrem vhodného tarifu dle vašich potřeb vám rádi poradí naši kolegové ze zákaznického centra.

Co se bude dít po odeslání poptávky?

Pokud zákazník rovnou sám odešle poptávku, ozve se mu na vyplněný telefon pracovník zákaznického centra, aby se ujistil, že si zákazník vybral vhodnou službu a má všechny potřebné informace. Pokud je vše OK, zákaznické centrum zpracuje objednávku a předá ji ke zřízení.

Pokud zákazník nejdříve volá, pracovník zákaznického centra s ním vyplní poptávku po telefonu a obratem zpracuje objednávku, kterou následně předává ke zřízení.

Před samotným příjezdem technika je nutné podepsat smlouvu. Tu vám zašleme ihned po kontrolním hovoru. Smlouvu lze jednuduše podepsat online pomocí počítače nebo mobilního telefonu či tabletu. Celý proces vám zabere jen pár minut.

Po předání objednávky ke zřízení bude zákazníka kontaktovat náš dispečink ohledně možného termínu instalace. Bezdrátový internet mojeWiFi běžně zřizujeme do 2 až 5 dnů.

Jak probíhá připojení?

Na adresu připojení vyšleme techniky, aby ověřili dostupnost, zejména pak viditelnost na náš vysílač. Po ověření viditelnosti namontujeme nejčastěji na střechu nebo za okno přijímací anténu. Cena montáže této antény je započítána v aktivaci služeb mojeWiFi a přijímací sada zůstává naším majetkem. V případě ukončení služeb ji zase odmontujeme.

Z antény je poté sveden kabel do adaptéru, který musí být zapojen do elektrické sítě. Z tohoto adaptéru pak vede již klasický ethernetový kabel, kterým je připojení zakončeno.

Potřebuji nějaké zařízení?

Pokud chcete připojovat svá zařízení bezdrátově pomocí domácí WiFi sítě, pak je potřeba WiFi router. Ten si od nás můžete zakoupit nebo pronajmout. Případně můžete použít i vlastní zařízení. Abychom však dokázali službu poskytnout v nejlepší kvalitě, doporučujeme využít některé z námi nabízených zařízení.

Funguje internet hned po připojení?

Náš technik na místě zapojí vše potřebné včetně zařízení. Následně službu aktivuje, vyzkouší a rovnou zákazníkovi předvede, jak služba funguje. Služba je tedy funkční ihned po připojení.

Můžu si během trvání smlouvy změnit tarif?

V případě, že vám zvolený tarif nevyhovuje, můžete ho změnit. Přechod na vyšší tarif (zvýšení paušálu) je vždy bez dalších poplatků. Při přechodu na nižší tarif (snížení paušálu) je účtován manipulační poplatek dle platného ceníku. Provedení změny je možné nejdříve k 1. dni měsíce následujícího po měsíci, v němž byla žádost o změnu doručena.

Poradíme vám   Dnes: 8.00—15.00 hod.

 +420 575 575 777      osobni@avonet.cz

Máme se vám ozvat?

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete i odmítnout.