Doporučení pro měření rychlosti

Každý měřič přenáší mezi svou serverovou částí v internetu a vaším počítačem určitý objem dat, měří čas přenosu a z těchto údajů vypočítává rychlost připojení (kapacitu přípojky). Je přirozené, že pro tento přenos může měřič použít pouze volnou kapacitu vaší internetové přípojky. Proto naměřená rychlost odpovídá volné kapacitě přípojky, která je obecně menší než celková kapacita (pokud je v době měření linka pod jinou zátěží). Vemte proto prosím v úvahu tato doporučení, jak změřit celkovou kapacitu Vaší přípojky a ne pouze její nevyužitou část:

Doporučení pro měření rychlosti

  • rychlost připojení k internetu měřte na počítači, který je připojen přímo k předávací zásuvce internetu, ne počítači zapojeném k jinému zařízení ve vaší síti. Každý další síťový prvek by mohl rychlost degradovat
  • speciálně se vyhněte měření až za domácí WiFi sítí, která je v dnešní době, především v pásmu 2,4 GHz často zarušena několika WiFi sítěmi sousedů, a tím negativně ovlivňuje naměřené parametry. Z tohoto pohledu je lepší "drátový" propoj po bytě/kanceláři.
  • pro správné měření rychlosti vypněte/odpojte všechna ostatní zařízení, která sdílí totéž připojení k internetu a mohou tím naměřené hodnoty negativně ovlivnit
  • na počítači, na kterém měříte přenosovou rychlost, ukončete všechny aplikace, které používají (i na pozadí) připojení k internetu, např. poštovního klienta, automatické aktualizace, ICQ nebo Skype
  • při měření vyšších rychlostí vypněte také aplikace zatěžující a zpomalující operační systém počítače, např. antivirovou ochranu nebo aktivní aktualizace operačního systému
  • výsledek měření posuzujte v kontextu smluvních parametrů Vaší služby (sdílená nebo garantovaná rychlost) a použité technologie (optika, kabel, bezdrát licenční pásmo, bezdrát volné pásmo). U bezdrátových přípojek ve volném pásmu se může objevit rušení třetí stranou, které může snížit rychlost připojení
  • při podezření na pokles rychlosti opakujte měření vícekrát, nejlépe v různých denních dobách. Pokud máte veřejnou IP adresu, budeme znát historii měření, která nám pomůže výsledky analyzovat
  • pokud při dodržení těchto pravidel opakovaně naměříte nižší než očekávanou rychlost a jste zákazníkem AVONETU, kontaktujte prosím naši technickou podporu

Technická podpora
Pokud se vám při měření rychlosti zobrazí hlášení "Unable to find DNS records for _speedtest._tcp.rychlost1.avonet.cz" nebo "No server available: No server is available at this moment", Vaše brána/firewall blokuje komunikaci se serverovou částí měřiče (rychlost1.avonet.cz, IP adresa 217.112.162.6). Chcete-li měření dokončit, komunikaci s touto IP adresou na bráně/firewallu povolte.