Všeobecné dotazy

Má Avonet připojení na mé adrese?

Dostupnost našeho připojení si můžete jednoduše ověřít na avonet.cz/dostupnost.

Právě jsem se přestěhoval do nového bytu, připojení od Avonetu by zde mělo být.

Typ připojení nejsnáze poznáte podle druhu zásuvky (předávacího rozhraní)

Pevný internet Sprint

Jedná se o připojení skrze naši vlastní optickou síť a to buď v režimu FTTB nebo FTTH. V bytě nebo domě bude zásuvka s logem AVONET s koncovnou RJ45 a nebo, pokud se jedná o naši nejnovější technologii GPON, pak bude na místě optická zásuvka a ONT jednotka (Huawei HG8310M). Více na https://avonet.cz/25168-faq-internet-sprint.

Bezdrátové připojení mojeWiFi

U tohoto typu připojení bude na domě přijímací anténa a v domě bude PoE. (dálkový napaječ). Více na https://avonet.cz/24916-faq-bezdratove-pripojeni.

Internet DSL a Optical (pevná síť CETIN)

Připojení typu DSL je provozováno na bývalé telefonní infrastruktuře ve spolupráci se společností CETIN a.s. Zpravidla zakončeno telefonní zásuvkou s konektorem RJ11. Pokud se jedná o novější instalace může se na místě nacházet zařízení nazývané terminátor s logem CETIN. Podrobnosti na https://avonet.cz/24917-faq-xdsl-optical.

Kabelový internet

Pevný kabelový internet ve vybraných lokalitách postavený na technologii DOCSIS 3.0. Tento typ připojení bezpečně poznáte jelikož je zakončen zásuvkou s koaxiálním F konektorem (šroubovací). Tento typ připojení je dostupný v obcích Březnice, Halekovice a Pozlovice a Podhradí. Další informace naleznete na https://avonet.cz/25169-faq-kabelovy-internet.

Jak se liší megabit (Mb) od megabytu (MB)?

1 B = 8 b [jeden bajt se rovná osm bitů].
1 000 000 B = 8 000 000 b
1 000 000 B = 1 MB [jeden milion bajtů se rovná jeden megabajt]
1 MB = 8 Mb [jeden megabajt se rovná osm megabitů]

Jak rychlé je připojení rychlostí 100 Mb/s?

O připojení rychlostí 100 Mb/s [sto megabitů za sekundu] se běžně hovoří jako o vysokorychlostním připojení.100 Mb/s = 12,5 MB/s
Z toho lze dopočítat, ža například film o velikosti 1 GB stáhnete rychlostí 100 Mb/s za pouhých 80 vteřin.

Má AVONET vlastní Speedtest, kterým si mohu jako zákazník změřit rychlost svého připojení?

Ano. AVONET Speedtest obsahuje 2 měřící nástroje a najdete ho na adrese https://rychlost.avonet.cz. Jeho hlavní výhodou je umístění serverové části přímo v hlavním uzlu sítě AVONET. Před začátkem testování rychlosti připojení si prosím přečtěte naše doporučení pro měření, aby byl výsledek měření relevantní.

Jak správně měřit rychlost svého připojení k internetu?

Postupujte podle doporučení pro měření. Měření provádějte nejlépe měřákem přímo u svého poskytovatele. Náš naleznete na  https://rychlost.avonet.cz.

Pokud na 10 Mb/s lince naměříte rychlost jen 2 Mb/s, ještě to nemusí být chyba poskytovatele. Je to v pořádku, pokud současně s vašim měřením někdo jiný (nebo něco jiného, např. automatická aktualizace vašeho operačního systému) linku vytěžuje na 8 Mbps. Možná o tom paralelním provozu ani nevíte. Proto je vhodné dodržet naše doporučení, která jsme pro vás sepsali.

Pozor na domáci WiFi sítě, které jsou často zarušené WiFi sítěmi sousedů a degradují naměřené hodnoty.

Má AVONET ve své síti pravidelné výlukové okno?

Ano, výlukové okno (maintenance window) probíhá vždy v úterý od 2:00 do 6:00 hod. Slouží především k plánované údržbě sítě a v tuto dobu může dojít k výpadkům zařízení a služeb i bez předchozího ohlášeni.

Jakým způsobem otestuji funkčnost připojení k internetu?

Na stav linky se můžete kdykoliv podívat ve svém uživatelském účtu na konta.avonet.cz. V sekci Moje služby naleznete aktuální grafy linky včetně odezev (pokud máte na svém routeru povolenu odpověď na ping - echo replay).

Druhou možností je spustit si Příkazový řádek na svém počítači. Zadejte příkaz ping test.avonet.cz. Příkaz postupně odešle 4 pakety na testovací server a zobrazí dobu jejich odeslání a příjmu. Nakonec zobrazí statistiku, kolik paketů bylo odesláno, přijato a případně ztraceno. V případě funkčního připojení, by se měly všechny pakety v pořádku vrátit.

Rychlost mého připojení kolísá. Proč?

Pokud máte sdílenou linku, je toto chování běžné. Kolísání závisí na stupni agregace a aktivitě dalších uživatelů sdílejících přenosové pásmo.

Doporučujeme měřit propustnost linky pomocí aplikace AVONET Speedtest.

Pokud máte zájem o linku s garantovanou rychlostí, kontaktujte obchodní oddělení.

Jak zjistím MAC adresu síťové karty nebo svého routeru?

Odpověď najdete v sekci Zjištění MAC adresy.

Jak za jednu přípojku k internetu připojit více PC (LAN)?

Odpověď najdete v sekci Jak na domácí LAN.

Jak zpřístupnit interní síťové služby do externí sítě (internetu)?

Tyto služby je možné provozovat pouze na připojeních, která mají veřejnou IP adresu. Obvykle se nastavují na routerech nebo xDSL modemech. Podrobný popis naleznete v manuálu k příslušnému zařízení. Pokud nastavení podle manuálu nefunguje nebo si s nastavením neporadíte, můžete kontaktovat technickou podporu. Připravte si předem informace o typu (protokol TCP nebo UDP) a číslech portů zpřístupňovaných služeb.

Zpřístupňovat internetové služby není příliš bezpečné a může přinést vážné potíže (u některých se přenáší nešifrovaná hesla, u jiných hrozí zahlcení připojení atp.).

Potřebuji veřejnou IPv4 adresu. Jak mám postupovat?

Pro zřízení služby veřejné IPv4 adresy kontaktuje naše zákaznické centrum a kolegové Vám se vším rádi pomohou a poradí.

Jak získám IPv6 konektivitu a kolik to stojí?

Pro aktivaci IPv6 kontaktuje technickou podporu. Zřízení a provoz IPv6 je zdarma. Více naleznete na Protokoly IPv6 a IPv4.

Jaké používá AVONET DNS servery?

217.112.162.126, 217.112.162.34 a 217.112.160.1.

Může AVONET kontrolovat funkčnost mého připojení k internetu?

Ano, bližší informace viz Dohled připojení.

Můžu si službu přenést na jinou adresu?

Pokud je naše připojení dostupné na nové adrese, pak je možno pokračovat ve využívání našich služeb. Dostupnost si můžete jednoduše ověřit zadáním adresy na avonet.cz/dostupnost V případě změny technologie se sepíše nová smlouva. Na nové místo připojení je vyslán technik. Cena za služby se může lišit dle místa připojení.

Může se služba přepsat na jiného majitele?

Ano, službu je možno převést na nového majitele. Stačí k tomu souhlas původního majitele a kontaktní údaje nového majitele služby.

Chci si převést službu k Vám od jiného poskytovatele.

To máme velikou radost! Veškeré informace naleznete v sekci Přejděte k nám

Chci si přenést službu od Vás  jinému poskytovateli.

To nás mrzí, všechny informace k odchodu naleznete v sekci Výpověď smlouvy nebo změna poskytovatele.

Jak mohu ukončit službu u AVONETU?

Službu můžete ukončit zasláním vyplněného a podepsaného Formuláře výpověď Avonet na email osobni@avonet.cz, případně zaslat písemně vyplněný a podepsaný formulář poštou na adresu Kvítková 4323, 760 01 Zlín.

Jak dlouhá je výpovědní lhůta?

Výpovědní lhůta je daná zákonem a činí 30 dnů. Běžet začíná den po doručení výpovědi.

Co musím po ukončení služby vrátit?

Pokud od nás máte zařízení v pronájmu nebo výpůjčce, je nutné nám ho do 14 dnů po ukončení služby vrátit. Více informací naleznete na stránce zařízení od Avonetu

Kdy a za jakých podmínek mohu výpověď stornovat?

Výpověď je možné stornovat nejpozději pět dní před koncem výpovědní lhůty.

 

Co můžeme zlepšit?

  

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete i odmítnout.