Bezdrátové připojení mojeWiFi

Co je to bezdrátové připojení?
Internet mojeWiFi využívá nejrozšířenější bezdrátový standard WiFi. Spolehlivost připojení je limitována použitou technologií a místními podmínkami, bezdrátové připojení je však často dostupné i v místě bez pevné přípojky.

Proč kolísá rychlost mého bezdrátového připojení?
Příčin může být více. Jedná se o připojení se sdílenou rychlostí, nabízená rychlost je maximální dosažitelná ve směru k zákazníkovi/od zákazníka. Podrobnější vysvětlení garancí rychlostí ve smyslu nařízení EU č. 2015/2120 najdete v dokumentu Pravidla při poskytování služeb přístupu k internetu v sekci Ceníky a smlouvy. Kolísání rychlosti může souviset také se zhoršením přenosových parametrů bezdrátového spojení. Bezdrátový přenos dat u standardu WiFi je realizován ve volném frekvenčním pásmu 2,4 GHz nebo 5 GHz, kde nelze zajistit ochranu proti rušení. Čím více konkurenčních bezdrátových zařízení je v daném místě v provozu na stejné frekvenci, tím k větším interferencím a nestabilitě jednotlivých spojení dochází. Kvalita bezdrátového připojení je degradována také špatnými povětrnostními podmínkami, zejména hustým deštěm. Našim zákazníkům proto doporučujeme volit z naší nabídky optického internet Sprint nebo pevného DSL internetu. Pevné připojení je čím dál tím dostupnější a ve srovnání s bezdrátovým připojením jsou jeho výhody stále zřetelnější - násobně vyšší rychlost i stabilita.

Co dělat, když dojde k výraznému zhoršení kvality připojení?
Příčin může být mnoho. Nejčastěji jsou tyto problémy způsobeny různými druhy rušení (dětské chůvičky, bezdrátové reproduktory, bezdrátové telefony atd.) překážkami mezi zařízením na straně klienta a centrálním přístupovým bodem (budova, strom), případně poškozením přijímacího zařízení.

Než budete kontaktovat naši technickou podporu, zkuste zjistit následující informace:

  • Jak dlouho se problém vyskytuje?
  • Nejsou-li problémy trvalého charakteru, zjistěte, kdy dochází ke změnám.
  • Prováděl někdo manipulaci s anténou a kabely?
  • Bylo v těsné blízkosti spuštěno zařízení, které může způsobit rušení? Pokud ano, zkuste jej vypnout.
  • Je mezi vaším zařízením a centrálou nová překážka (strom, lešení, stavba ...)?

Tyto informace nám mohou pomoci rychleji vyřešit případné problémy.

V jakém pásmu pracuje standardně dodávaná sada pro bezdrátové připojení mojeWiFi?
Zákazníkům vypůjčujeme nejnovější WiFi sady pracující obvykle v pásmu 5 GHz, které je ve většině lokalit zatíženo menším počtem interferencí. Výhodou pásma 5,4 GHz je větší dosah díky vyššímu povolenému maximálnímu vyzařovacímu výkonu a vyšší dosažitelná přenosová rychlost.

Změnil jsem hardware na svém bezdrátovém připojení k internetu mojeWiFi a připojení mi přestalo fungovat. Proč?
Na vstupním rozhraní klientského routeru je nutno nastavit Dynamic IP.

Jak připojit PC/NTB se systémem Windows do bezdrátové sítě?
Odpověď najdete v sekci Bezdrátové připojení.

Jakým způsobem je služba mojeWiFi zpoplatňována?
Poplatek za internetové připojení mojeWiFi je účtován měsíčně zpětně nebo formou tříměsíčního, půlročního či ročního předplatného. Zákazníkům zasíláme zdarma daňový doklad emailem. Zaslání daňového dokladu poštou je zpoplatněno dle platného ceníku.

Mohu v síti mojeWiFi používat internetovou telefonii (VoIP)?
Internetovou telefonii používat lze, ale vzhledem k charakteru služby nelze garantovat její kvalitu.

 

 

 

Co můžeme zlepšit?

  

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete i odmítnout.